Bli stor i en storstad

big city_152295734

Att lyckas och växa i en storstad såsom Stockholm kan vara svårt. Det är lätt att bara bli en butik eller företag som en liten grupp eller ett område vet om. Hur ska man stå ut och lyckas växa sig stor i en stad med så stort utbud?

Kundbetyg

Satsa stenhårt på att vinna era kunders hjärtan. Kunder som är nöjda rekommenderar ens varor och tjänster till andra personer. Har man exempelvis en städfirma, som det finns många av, vill man ha ryktet att alltid få bäst betyg på städning i Stockholm. Hur man lyckas är genom god service, bra anställda och genom att jobba hårt.

Udda

Har man ett litet udda företag har man fördelen med att var relativt unik på marknaden. Det är lättare att höras genom reklam men samtidigt kanske man inte har lika många intressenter. Det krävs mycket för att konsumerar ska ändra sin köpvanor eller prova någonting nytt. Men när de väl har blivit övertalade att testa, kommer du som har ett udda företag att snabbt attrahera andra kunder.

Jippo

Inför en nylansering eller nyöppning kan man försöka att skapa ett jippo kring det hela. Man ska annonsera i flera omgångar: flera veckor innan, en påminnelse och en sista påminnelse bara några dagar innan öppningen. Gör man någonting unik och stort kan man också få massvis med gratis publicitet genom tidningar och sociala medier. Som exempel anordnade BRIO en tävling där barnen fick chansen att rita Nordens finaste lok där vinnaren tillverkades och såldes.